Siyaset

Kısacık’tan Bakan Uraloğlu’na Sert Çıkış: “Kozan–Feke–Saimbeyli–Tufanbeyli Yolu Acilen Duble Yol Olmalı”

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı, Parti Sözcüsü ve Adana Milletvekili Sadullah Kısacık, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçe görüşmelerinde söz alarak Adana’nın ulaşım yatırımlarındaki mağduriyetini sert sözlerle gündeme taşıdı.

Kuzey ilçelerinin yıllardır çözülemeyen yol sorunları nedeniyle can güvenliğinin tehlikeye atıldığını belirten DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı, Parti Sözcüsü ve Adana Milletvekili Sadullah Kısacık, Kısacık, “Adana sahipsiz bırakıldı” dedi.

“KUZEY İLÇELERİNDE CAN GÜVENLİĞİ YOK”

Kısacık, Adana’nın Kozan, Feke, Saimbeyli ve Tufanbeyli ilçelerini Kayseri’ye bağlayan güzergâhın yıllardır tehlikeli bir yapıda kaldığını hatırlatarak, bölgede yaşanan heyelan ve kaya düşmesi olaylarının artık tahammül edilemez boyuta ulaştığını kaydetti. Türkiye’nin pek çok bölgesinde modern ulaşım yatırımlarının yapıldığını vurgulayan Kısacık, “Dağlar delinip tüneller açılırken, köy yolları bile duble yol standardına kavuşmuşken, Adana’nın kuzey ilçeleri hâlâ tek şerit, dar ve riskli bir yola mahkûm ediliyor” diye konuştu. Kısacık, özellikle 6 Nisan 2023’te Saimbeyli–Feke yolunda kaya düşmesi sonucu dört genç öğretmenin hayatını kaybettiğini hatırlatarak, “Aynı noktada daha bir hafta önce yine bir otomobilin üzerine kaya düştü. Bir il bu kadar mı sahipsiz bırakılır?” ifadelerini kullandı.

“KOZAN–FEKE–SAİMBEYLİ–TUFANBEYLİ YOLUNA DUBLE YOL ŞART”

Milletvekili Kısacık, hem kazaların önlenebilmesi hem de bölgenin ekonomik ve sosyal gelişiminin sağlanabilmesi için söz konusu güzergâhın acilen duble yol standardına çıkarılması gerektiğini belirterek, Bakanlığı göreve davet etti.

“KOZAN–MANSURLU YOLU 30 YILDIR BİTİRİLEMEDİ”

Konuşmasının devamında 30 yılı aşkın süredir tamamlanamayan Kozan–Mansurlu yoluna da dikkat çeken Kısacık, bu güzergâhın bölge için hayati önem taşıdığını belirterek şunları söyledi: “Yıllardır devam eden Kozan–Mansurlu yol çalışması hâlâ bitirilemedi. Bu yol sadece Kozan için değil, bölgenin can güvenliği ve ekonomik hareketliliği için kritik öneme sahip. Bakanlığın bu yolu artık tamamlaması gerekiyor.”

“ADANA’YA BİR BORCUNUZ VAR: ŞAKİRPAŞA HAVAALANI GERİ VERİLMELİ”

Kısacık, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Adana’ya yönelik en büyük ihmalinin ise Şakirpaşa Havaalanı’nın kapatılması olduğunu söyleyerek sert tepki gösterdi. “1937 yılından beri Adana’ya hizmet eden, kentle bütünleşmiş Şakirpaşa Havaalanı Mersin’e taşındı. Adana ve Mersin birbirinden farklı ekonomik yapılara sahip iki ayrı il. Adana sanayinin, narenciyenin, tarımın merkezi; Mersin ise turizmin ve büyümenin lokomotifi. Şehirlerin bu gerçeklerine rağmen, Adana’nın en önemli değeri elinden alındı. Bakanlığın Adana’ya bu konuda bir borcu var.” Kısacık, havaalanının yeniden Adana’ya kazandırılması gerektiğini vurguladı.

“BAKANLIK ADANA’NIN SESİNE KULAK VERMELİ”

DEVA Partisi Adana Milletvekili Sadullah Kısacık, konuşmasını, “Adana’nın sorunları artık ertelenemez. Kuzey ilçelerimizin yolları duble yol statüsüne kavuşmalı, Kozan–Mansurlu yolu tamamlanmalı, Şakirpaşa Havaalanı Adana’ya iade edilmelidir. Bunlar lütuf değil, devletin bu şehre olan borcudur” diyerek tamamladı.